Ahoj z malowniczej Słowacji!

Do stolicy Słowacji dotarliśmy późnym wieczorem. Nasz Patio Hostel, znajdował się piętnaście minut spacerem od (nowego i ładnego) dworca autobusowego. Nam ta krótka trasa zajęła jeszcze mniej czasu, gdyż w związku z panującym mrozem zwiększyliśmy częstotliwość kroków. Trzykrotnie. Gdybyśmy szli po piachu, z pewnością by się za nami kurzyło.
Pobyt opłacony, plecaki zabezpieczone, można ruszać w miasto!
Hlavne Namastie, czyli Rynek Główny, był 4 razy mniejszy od tego w moim rodzinnym Poznaniu. Oczywiście mniejsze nie oznacza gorsze, ale mieliśmy po prostu większe oczekiwania. Nie mniej jednak wieczorny spacer po pięknie oświetlonym Starym Mieście bardzo mi sie podobał! Zwłaszcza, że zakończyliśmy po slovensku- w przytulnej knajpce pełnej pysznego Słowackiego jedzenia! Przemili Panowie kelnerzy dyskutowali z nami w ich języku, co sprawiło nam wiele radości. Jak się domyślacie, po zjedzeniu tradycyjnych klusek z owczym serem, byłam już w siódmym niebie. Nie zgadzam się z Chrisem że włoskie Gnocchi są lepsze! Slavic food is the best. To zdanie warto było napisać po angielsku, ażeby wszystkie narodowości miały szanse zrozumieć.
Kolejnego dnia, poszliśmy na drugi w naszym życiu “free walking tour”. Vojto, nasz przewodnik był równie miły i kompetentny co Węgierka Audrey. Pogoda była jednak dla nas
mniej przyjazna. Zmroziło nas od kostek po nosy. Po godzinie musieliśmy zrezygnować z pieszej wycieczki i zalać zmarzniete żołądki herbata z miodem i cytryna. Cóż za ukojenie! Nabraliśmy sił, by odwiedzić Słowackie Muzeum Narodowe. Malutkie, ale urocze. Najbardziej spodobała nam się w nim…kawiarenka z wygodnymi żółtymi fotelami, gdzie wypiliśmy pyszną gorącą czekoladę. Po całym dniu leniuchowania (ale w końcu podróże są i po to, by odpocząć!) poszliśmy do hostelu, by trochę pospać. Na koniec dnia, wybraliśmy się na ostatni, nocny spacer po Hlavnym Namestie, zjedliśmy kluskowate przysmaki słowackiej kuchni (podbiły mój żołądek na zawsze ) i wróciliśmy do hostelu, by zebrać siły na Wiedeń. IMG_9313IMG_9311IMG_9312IMG_9301ab2eb089-9250-4c42-bc4a-dcd2815e7aecIMG_9336IMG_9337IMG_9348